7 cze 2022

Вівторок, 7 червня.

День п’ятий – «Де нам шукати правди?» (Єв. від Івана 16, 2–13). 

2 Вас виженуть із синагог. Прийде навіть година, коли кожен, хто вам смерть заподіє, то думатиме, ніби службу приносить він Богові! 3 А це вам учинять, бо вони не пізнали Отця, ні Мене. 4 Але Я це сказав вам, щоб згадали про те, про що говорив був Я вам, як настане година. Цього вам не казав Я спочатку, бо з вами Я був. 5 Тепер же до Того Я йду, Хто послав Мене, і ніхто з вас Мене не питає: Куди йдеш? 6 Та від того, що це Я сказав вам, серце ваше наповнилось смутком. 7 Та Я правду кажу вам: Краще для вас, щоб пішов Я, бо як Я не піду, Утішитель не прийде до вас. А коли Я піду, то пошлю вам Його. 8 А як прийде, Він світові виявить про гріх, і про правду, і про суд: 9 тож про гріх, що не вірують у Мене; 10 а про правду, що Я до Отця Свого йду, і Мене не побачите вже; 11 а про суд, що засуджений князь цього світу. 12 Я ще маю багато сказати вам, та тепер ви не можете знести.

Роздуми п’ятого дня Декади. Ісус Христос прислав Утішителя, який навчає і виховує нові покоління християн. Через Духа Святого людина має можливість протягом усього свого життя глибше пізнавати правди святої віри. Ці правди передані у Святому Письмі, яке творилося століттями під натхненням Святого Духа і дане людині для пізнання Бога, себе і світу. Божі правди передаються в текстах наших богослужінь, у писаннях Отців Церкви, у рішеннях Вселенських Соборів тощо. У Катехизмі УГКЦ «Христос – наша Пасха» зібрано все основне, що повинен знати кожен віруючий.  Для пізнання Божих правд потрібне яскраве  світло, а цим світлом є Дух – палаючий вогонь (Мт. 3, 11; Дан. 7, 9). На Літургії ми співаємо: «Ми бачили світло істини, ми прийняли Духа небесного, ми знайшли віру істинну…». Однак до світла треба додати наше зусилля: плекати в собі відкритість до Божої правди, постійно її шукати. Божа правда вимагає нашої особистої жертви і готовності ділитися нею з іншими, пам’ятаючи, що метою нашого життя є завжди єднання з живим Христом, воплоченим Словом Божим.

Роздуми в час війни. Покликання влади – віддзеркалювати справедливість влади Божої. Ще в давнину казали, що голос народу – це голос Бога. Влада повинна базувати свої закони на моральному законі, підтримувати справедливість і добро, карати беззаконня і зло, бути чесною з народом. Апостол Павло навчає, що люди мають підтримувати інститут влади, віддавати їй належну пошану і покору (пор. Рим. 13, 1–8). Українська влада має сьогодні унікальну нагоду повністю оновитися, реформуватися, стати по-справжньому демократичною і прозорою, обстоювати і захищати інтереси українського народу. А ми повинні молитися за тих, хто зараз при владі, бо лише щиро віруючі люди можуть відображати Божий закон і Його справедливість. Митрополит Андрей Шептицький у Молитві про Божу мудрість розрізняв мудрість радості та смутку, праці та відпочинку, щирого і простого намірення, веселості та поваги, Господнього страху, правдомовності і добрих діл, відважності, сили і свободи. Нехай Премудрість Божа провадить наших можновладців і дасть їм сміливість, розум і мудрість вивести Україну з руїни, яку спричинила війна.

Молитовний намір: За всіх представників влади та за Божу мудрість для них у служінні в теперішніх обставинах.